Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Måndag igen efter en mycket braig helg!

Ja den här helgen har varit den bästa på länge. I torsdags fick jag ett infall och började messa runt till kompisar om att det skule vankas grillning och samkväm här på fredagen. Bra idé tydligen för folk kom det. Vickan, Danne Jonas Petra Maline Jocke Sara Fredrik Niklas Finduz Björn Kristin Josse Klittan Thomas och Linda intog baksidan. Himla trevligt och gott var det. Melvin var självklart med och njöt i fulla drag. Han somnade ute i trädgårds soffan vid 23. Söting!
Innan grillningen var Vickan och jag iväg och fixade present till Anna inför hennes 30 års fest som skulle äga rum dagen efter.

Lördag: Lämning av Melvin i stugan. På väg dit var vi ruskigt nära att köra på ett rådjur. Melvin blev rädd och sa att han trodde det var ett troll! Sen hem och fixa iordning sig och iväg på fääääst.
Mycket folk och mycket mat och dricka var det. Lite lekar och annat skoj fixades också.

Igår åkte fina Vickan och jag till Hjorten och badade och solade. När vi kom dit var Jeppe och Lollo där. Jag ringde hem till D och sa till honom att ta med sig Vickans Danne och komma ut. Sagt och gjort, efter ett tag kom dom och hade Niklas med sig också. Kristin och Björn hittade dit och även Klittan kom. Mot slutet kom Maline och Petra också. Vi blev ett litet gäng där på berget;-) Det bestämmdes att Pizza skulle bli dagens middag och den intogs på baksidan hos oss. Göttigt med lite flott sådär dagen efter!

Idag ska Melvin till tandläkaren. Förra året när vi var gick det kanon bra och han tyckte det var jätte roligt. Hoppas det går lika bra idag. 12.40 ska vi vara där och sen ska jag lämna Melle hos dagmamman innan jag ska jobba. Börjar 14.30 idag för vi ska tacka av en av flickorna som ska gå hem på mammaledihet. Tårta blire. Mums!

Nähä nu ska jag slänga in mig och sonen i duschen. Sen lunch och tandläkaren.

Puss o kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback