Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Lääänge sen nu...

Hejsan Du Fina!

Ja det var ju ett par dagar sen nu...Dagarna har bara sprungit iväg. Fortsätter väl där jag slutade sist:
Fredag: Hämtningen av Raffe gick bra. Hon som skulle ha honom såg lite chockad ut när hon fick se honom för hon trodde inte han var så stor. Men han har det nog bra där tror jag. Efter en dusch och fix gick jag och Finaste ner till Stadt där vi skule äta ( hade tjatat så mycket på honom om var vi skulle så han fick ge sig till slut;-)) Där åt vi Black Rock Grill. Jätte gott och så häftigt. Man får in en avlång tallrik med två skålar på varje sida där man får valfri potatis i ena, och sallad i andra. I mitten ligger en ca 400 grader varm sten som man steker sitt eget kött på. Det finns olika sorters kött man får  välja på tex nöt, lamm osv. Det var så himla gott och häftigt så det bara måste Du testa. Efter middagen var det ju meningen att vi skulle gå på Änglar och Demoner, men det blev inte riktigt så. Vi såg att en kompis till oss skulle spela på Stadt så vi gick på det i stället. Innan dom spelade var vi på Sahara och intog lite alkohol tillsammas med Vickan och Danne bland andra. Vi hade jätte roligt både där och på Stadt.
Lördag: Vi hjälpte en av Daniels bröder att flytta. Smidig som tusan då vi var många och sen flyttade dom bara två meter bort till lägenheten mitt emot i samma trapp uppgång så det gick fort. Hem sen och byta om lite och bege sig ner på stan för att kolla lite på balfolket. Var inte kvar så länge utan gick hem till Pelle i stället där vi grillade. Gott i gott gott var det!
Finast och jag gick hem tidigt och kollade på en film som jag redan sett, så jag sov mest.
Söndag: Strålande väder! Finaste skulle jobba ett par timmar så jag satt ute på baksidan i solen och njöt av värmen. Sen kom Melle skrutten hem efter att ha varit hos sin pappa över helgen och då åkte vi till Ankarsrum för att fira mors dag. Vädret var ju sååå härligt så vi tog med Melvins lilla pool som han badade i. Var där ett par timmar och åt mat och fikade och sen for vi vidare till Daniels bror där familjen Dahl skulle grilla. Väldig gott och roligt. Melvin hade så roligt med "kusinerna" och kunde knappt sitta stilla ens när han åt;-) Var där till 20:30 så när vi kom hem var det bara att natta lill fisen.
Måndag: Vädret var ju toppen igår också och Melvin var ledig så vi spenderade hela dagen ute. Våra nya grannar har flyttat in och jag känner henne sen innan. Melvin och hennes son är lika gamla och lekte mycket när dom var mindre så dom känner också varandra. Så Melvin och Elias lekte ute på baksidan och badade i poolen och hade det skoj. Jag jobbade 14.45-22 och då var Melle och Daniel i garaget och styrde i vanlig ordning. Bla tvättade dom bilen. Det har blivit lite av en rutin på måndagarna för dom verkar det som.

Idag skulle Melvin varit hos sin dagmamma men han har sån jobbig hosta så han får en extra dag hemma. Jag är ju ändå ledig så vi får leka hemma i stället. Ingen sol idag men jag tror det är ganska varmt. Har tvätt stugan idag så sånt kul måste jag syssla med också. Skulle ha lunchat med Milla idag men jag hoppas hon kan i morgon i stället.

He en fin dag!

Puss och kram

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin Sofia

Hoppas du får möjlighet att se Änglar och demoner nån annan gång, den var riktigt bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback