Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Måndag= fem dagar kvar till semestern!

Hej där!

Jaha ytterligare ett par dagar sen jag printade ner något här... Har inte riktigt haft tid eller ork. I fredags var det samkväm med bror som sov över här. Vi var nere en sväng på stan bland annat. Melvin åkte till E för att vara där över helgen. Sen fick Finaste och jag för oss att vi skulle åka till klädhuset i Falerum, så det gjorde vi! Helt onödigt igentligen för jag har varit där förut och vet hur det är men D ville åka. Jag sa till honom på vägen dit att han inte skulle ha några höga förväntningar...när vi kommer innanför dörren säger han "det ser ju för fan ut som på storcks!!!" Inte så bra betyg kanske. Jag hittade i alla fall ett par svarta tyg skor för 144kr. Alltid något. När vi kom hem handlade vi lite och då ringde E. Dom var på studentfirande och Melvin tyckte inte det var så roligt så vi hämtade honom, köpte kina mat och hyrde två filmer. Melvin ville se Lilla Jönssonligan och vi hyrde Benjamin Button. Som vanligt somnade vi in i halva filmen så ett nytt försök ska göras på tisdag. Himla tur för oss att man numera får hyra alla filmer en hel vecka...annars skulle det bli dyrt att hyra om alla filmer vi aldrig lyckas se! Lördagen bestod av present jakt åt Sanna som tagit examen. Sen åkte vi ut till Lager 157 och både stora och lilla Fina fick nya skor. Lämnade sen Melvin hos E igen och vi åkte hem och fortsatte måla på den andra hyllan vi ska ha i badrummet.
Sen dusch och fix och så kom Petra (mitt lilla brunöga) och hämtade oss och vi begav oss ner till gokarten. Vi väntade på att Jonas skulle sluta jobba. Bilen styrdes sen mot Willys där Tacos inhandlades. Vi åkte hem till Petra och Jonas och började laga mat. Maline och Jocke var också med så vi var värsta kollektivet i köket och var och en hade en uppgift;-)
Kvällen var mycket lyckad! Får vi göra om snart tycker jag!

I går (söndag) Blev det städ och målning på förmiddagen. Klockan 13 skulle vi vara hos Sanna och fira. God mat och tårta bjöds det på. Efter det åkte vi hem och fortsatte med vårt styr. Finast var även en sväng i garaget.
Lisen kom till mig och drack kaffe och pratade lite skit. Alltid lika trevligt. När Finast kommit hem ringer han som ska köpa bilen och säger att han kommer i morgon och hämtar den i stället för på onsdag! Lite smått panik blir det hos Fina Dahl eftersom det är lite kvar som ska packas och hittas! Bara att byta om och följa med till garaget och hjälpa till med det jag kunde. Det gick ganska snabbt och smidigt så vi var hemma strax innan 23 igen. Bara att krypa ner i halmen och mysa.

Idag är det jobb igen. Daniel hämtar Melvin hos dagmamman så han är hemma ikväll när jag slutar också. Skönt!

Nu ska jag fixa lite lunch till D som kommer hem och äter snart!

Puss och kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback