Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Fredag+städning=as tråkigt!

Du Fina Vän!

Ja som rubriken lyder så står städning på schemat idag. Har inte blivit så mkt av den varan under veckan som gått. Lill skrutt är hemma med mig idag. Han leker med bilar och drar ut typ ALLA sina leksaker i vardagsrummet, och som Du vet har han ganska så mycket! Hahaha nu kom han precis och frågade om jag kunde suga av starket på tuggummit. Han har varit och hämtat sig ett tuggummi som är ganska starkt och tydligen kom han på att om jag suger på det en stund så försvinner det starka! Han är inte dum han;-)

Finaste D slutar 13 idag. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Har inget planerat alls. Imorgon ska vi ju till Idö och då åker Melle till mormor. Dom ska vara i stugan och Melle älskar att vara där. Han springer ut och in som han vill och meckar med diverse saker. Båten ut till Idö går inte förrän 17:45 så det kommer bli en sen kväll och jag tror att Melvin får det roligare hos mormor.

Inget illamående idag. Sköönt. Och ännu skönare att dom andra i familjen klarat sig.
Till storebror:
Nej inget syskon till Melle. Inte än i alla fall:-)

Melvin är inne i någon period nu då han säger att han inte tycker om saker och ting. Ena stunden säger han "jag tycker inte om den här maten" för att i nästa stund säga "å vilken god mat". Igår sa han hela tiden "mamma, jag tycker inte om din stjärt!?!?!?" (ja fråga mig inte varför han sa just min stjärt. Vet han nog inte riktigt själv) Då svara jag att Dada tycker i alla fall om min stjärt. "Vadå äter han den eller?" fick jag till svar då. Undrar var dom får allt ifrån igentligen. Skulle va så roligt att se in i deras huvud och vilka tankar som finns där. Och alla roliga kommentarer, var kommer dom ifrån? Han är go min unge och jag är otroligt stolt över att ha gjort något så fint. Även om han tycker om stjärt eller inte;-)

Skulle vilja hitta något fint att ha på mig i morgon. Fick stadskuponger (tror det heter så) av mamma när jag fyllde år och dom funkar i dom flesta klädaffärerna, kanske skulle ta en tripp ner sen.
Nu har jag suttit här en stund istället för att städa...inte riktigt vad jag tänkt.

Ha en skön fredag. Ska Du göra något roligt i helgen förresten?

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1087459/images/2009/snv32978_37906379.jpg

Puss och kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback