Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Ännu en vecka till ända!

Godkväll i stugan!

Jaha söndag kväll och den här helgen och framförallt den här dagen har gått i hundra knop!
Igår på dagen var jag nere på stan med Vickan och Sara. Köpte mig ett par svarta chinos, ett vitt linne och en sjal på Vero Moda. Fick ju stadskuponger av mamma när jag fyllde år så dom kom väl till pass. Perfekt. Efter det hem och duscha och göra sig i ordning och dra iväg ut till Horn där båten till Idö avgick. Vi åt jätte god mat och drack gott vin. Tog oss en promenad på ön också för att gå bort maten lite. Alla var riktigt proppmätta! Kom hem därifrån efter 22 någon gång och då såg vi att Da Vinci koden gick på tv så den kollade vi på. Jag vaknade strax innan tolv och Daniel låg brevid mig och sussade så gott han också så varken han eller jag såg så mycket av filmen. Bara att släpa sig in i sängen och fortsätta nana.

Gick upp efter 10 och käkade frukost. Sen kom lill skrutten hem från mormor. Då åkte vi till Daniels bror som fick lilla Maja i måndags. Hon låg i vagnen och sov HELA tiden som vi var där så det blev inget klämmande och snussande på henne inte. Men Melvin stod och klappade henne lite på kinden och magen och sa "ååå så mysigt mamma". Hihihi.
Sen bar det iväg till stadsparken för lite brännboll. Gänget från valborg plus några andra var där och spelade. Mitt brunöga och Maline var där. Alltid lika roligt att ses. Kusin Elias var där så Melle och han lekte. Bland annat roade dom sig med att måla med maskrosor på varandra. Så Melvin hade gula ben och Elias gula kinder:-)

Från stadsparken bar det vidare till bion. Dom visade Pettson och Findus och Melvin var kanon duktig. Satt stilla och tittade på filmen nästan hela tiden. Det var under dom sista tio minuterna som det kom lite myror i baken. Efter bion gick vi till Mc Donalds. Är inte så förtjust i deras mat men vi tänkte att det kunde vara roligt för Melle. Han åt typ tre pommes och en tugga från sin hamburgare, sen var han mätt! Åt ganska så mycket godis och popcorn på bion.....

Sen gick vi hem och då blev det ett välbehövligt bad för pojken Johansson. Nu leker han med sina bilar och alldeles strax är det läggdags för i morgon ska vi upp i ottan! Börjar klockan 7 och Melle ska lämnas hos dagmamman 6:30. Hua så tidigt. Men men så blir det ibland.
Finaste D är i garaget och styr och blir nog borta ett par timmar. Så jag får roa mig själv när Melle lagt sig...somnar säkert i soffan. Är jätte trött. Har ju varit duktig idag och cyklat överallt i det fina vädret. Melvin älskar att sitta där bak och åka med. Nu är han sååå trött så det är dags att stoppa honom i säng.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1087459/images/2009/snv33245_38166124.jpg
En trött skrutt!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1087459/images/2009/snv33242_38166646.jpg
Fina blommor som Melvin plockat till sin mamma!


Hoppas Din helg varit bra och ha en forsatt trevlig söndags kväll.

Puss och kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback