Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Fredagen den 3 december 2010

Back in buisness igen efter att 3 och bredbandsbolaget hade en liten formsvacka nästan hela dagen i går.  Igen!

Var på sjukhuset och träffa nyblivna mamma Vickan. Fick titta på Vilgot också genom fönstret. Lillplutt, fast större än jag föreställt mig faktiskt. Söt söt söt!

BVC då. Milo är ju ganska big av sig. Men sedan vi var på BVC sist, för exakt tre veckor sedan, så har det känts om han har stannat upp lite gällande vikten. Jag (och alla andra) som sett honom har tyckt att han blivit så lång. Och visst har han växt. Tre centimeter närmare bestämt och är nu 62cm.
Vikten då? Vågen visar stadigt uppåt. +540g vilket inebär att körven vid 2 1/2 månad väger 6830g.
Jag tycker det är ganska coolt att lilla jag kan fixa så mycket mat till en sådan stadig körv!
Nästa BVC besök innebär dom första spruorna...mamma don´t like!

Det här med att ta sig fram med vagn just nu är inte det lättaste i den här stan. Stackars dom med tvillingvagn säger jag bara! I går fick jag gå på vägen i en rondell för att överhuvudtaget ta mig framåt. Det känns sådär faktiskt, med tanke på hur hur halt det är för bilarna. Att jag och Milo höll på att bli påkörda för några veckor sedan gör mig dessutom extra skrajsen i trafiken.
Ge ma en traktor så ska jag nog fan ploga av ren envishet!

Nu ska jag ta tag i mitt vanliga fredagsnöje. Städning!

Puss o kram


Permalink Babbel/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback