Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

DåLiGt...

Med inlägg dom senaste dagarna, jag vet, men vädret tillåter mig liksom inte att sitta framför datorn. Visst kan jag blogga via min iphone, men det går inte att göra så långa inlägg då av någon anledning.

I helgen har vi i alla fall varit i stugan. Super väder hela tiden och jag har badat som aldrig förr. Jag har nog aldrig tidigare i mitt vuxna liv badat såhär mycket. Det var ens inte lite kallt, bara mucho svalkande och härligt. Dessutom känner jag mig smal och smidig i vattnet och jag kan röra mig lätt och så där, inte som på land, där jag är som en blandning av en anka och val!
Mellman har också varit som en fisk i vattnet. Han är annars som mig, en badkruka, men icke längre. Hade inte med mig mobilen nere vid sjön och jag orkade inte gå och hämta den heller (jobbigt att gå uppför en backe och hämta den), mamma tog kort o D också fast dom har jag inte tillgång till nu. Bjuder därför på en bild eller två från förra sommaren:

 

I går drog vi till Linköping. IKEA och babyproffsen var prio ett. Det fina vädret gjorde nog att många valde att ligga på stranden istället för att var på IKEA. skönt för oss eftersom det innebar nada folk=nada köer. Snabbt och smidigt gick det och allt vi skulle ha fanns och självklart lite till. Finns det verkligen någon som kan gå in på IKEA och bara köpa det man tänkte från början? Jag tror´t inte!
På babyproffsen försäkrade vi oss om att det bara är att köpa en ligginsats till vagnen vi har, och det var inga som helst problem. Hade annars inte varit så kul att stå där i slutet och behöva köpa en helt ny vagn.
Alla ärenden klarades av på tre timmar och då åt vi mat också. Effektiva? Jomen visst. Skrotis var nöjd och kom till himmelriket inne på Biltema...

Eventuellt drar stora fina till huvudstaden i em och kommer hem i morgon kväll. Jobb jobb jobb. Lilla fina och jag får roa oss här hemma.

Ett bäbisnytt kommer inom kort.

Puss o kram

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback