Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Försäkringskassan!

I dag fick jag ett brev från försäkringskassan där dom ville att jag skulle vara med i en kundundersökning. Man skulle svara på olika frågor och sätta betyg på en skala mellan 1-5. 1 var instämmer inte alls och 5 instämmer helt. Exempel på frågor var:
* Det är lätt att få tag på rätt person...
*Det är lätt att komma fram på telefonen...
*Jag får veta hur lång tid mitt ärende kommer ta...
*Mitt ärende handläggs snabbt...
Sammanlagt var det 25 frågor som skulle graderas. Är detta ett skämt eller? Vem tycker tex att det är lätt att komma fram på telefonen? Och vem tycker att ärendena behandlas snabbt? Behöver dom ens ha med sådana frågor? Det är väl allmänt känt att det är fullkomligt  omöjligt att komma fram via telefonen till försäkringskassan?! Det är alltid "onormalt många som ringer just nu", som den där jävla rösten informerar om. Det spelar verkligen ingen roll vilken tid på dygnet man ringer. Tro mig. Jag har testat. Finns det någon som tycker bra om försäkringskassan? Seriöst, jag vill veta. Jag har då aldrig lyckats komma fram utan att få vänta minst 20 minuter. När man sen lyckas komma fram, hamnar man hos en sur bitterfitta som haft samma arbete alldeles för länge!
Jag ska svara på ALLA frågor. Det finns t.o.m ett par rader för sina egna åsikter om försäkringskassan, och jag lovar, jag ska skriva exakt vad jag tycker!!!

Jag har grädde i tuttarna. Jag lovar. Milo har gått upp 440g på en vecka. Han har nu passerat sin födelsevikt som var 4135 g. Numera har vi en tjockis på 4300 g. Bra ju!
På tal om vikt så vägde jag mig för första gången sen Milo kom. Jag tror jag gick upp ca 9 kilo. Sista gången jag vägde mig hade jag gått upp 7 kilo, men då hade jag 2 veckor kvar, så ja vi säger 9.
Hur som helst är dom 9 kilona borta nu, plus ett kilo till. Bra jobbat...eh Milo?! Jag kan iaf inte ta åt mig äran eftersom jag inte gjort något för att försöka bli av med dom.
Jag har i alla fall fått tilllbaka mitt godissug som försvann under graviditeten. Finns det något hemma så måste jag äta upp det. Jag har verkligen ingen självbehärskning vad gäller godis. Jag kan inte skylla på att D ätit upp det heller, för han äter typ aldrig godis!

I dag lyckades jag ta ett kort på en vaken lillkörv:






Den här körven är vaken lite mera:


Nu har vi äntligen bestämt oss för vad Milo ska heta mer än bara Milo. Det har inte varit helt lätt kan jag säga. Vi ville att han skulle få ett namn från varje sida. På min sida har vi inte dom vackraste namnen precis.
Han ska hur som helst heta Roy Axel Milo Dahl.
Roy efter Daniels pappa och Axel efter min gammelmorfar.
Det blir fin fint det!

Det känns som jag har glömt berätta något helt jätte viktigt, och det har jag säkert också. Men ni vet ju....amningshjärna!

Permalink Babbel/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback