Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Jag borde...

Tvätta, vika tvätt, lägga in tvätt, städa och plocka iordning nu när lillkörven är fulltankad och sover. Men vad gör jag istället? Jo bloggar! Men det är ju minst lika viktigt det också. Eller?
Det här med tvätteriet är något som görs minst två gånger per dag. Jag har nämligen fått ännu en kräkunge, (dock inte lika mycket som Melvin när han var bebis), och eftersom Milo inte har så jätte gott om kläder så går maskinen på högvarv. Herrn i familjen verkar tro att tvätten sorteras och skuttar in i maskinen själv när det är dags, för jag vet inte när han fixade med sådant senast.  (Om det inte gäller hans jobbkläder förstås för då är det helt plötsligt livsviktigt att tvätta!)

På tal om något helt annat så har vi en ångvält till granne! Eller så kanske dom har en elefant som husdjur, vad vet jag?! Varje förmiddag så behöver elefanten tydligen motioneras en smula, vilket resulterar i att det låter som att taket när som helst ska brista, och att vi kommer få oväntat besök ( ni vet som i den där gamla Gevalia reklamen). Dom får nämligen för sig att springa ett varv eller två i sin lägenhet, och det är inte med lätta steg om man säger så. Varför? Helt ärligt så låter det som att det är en elefant som springer omkring. Jag har försökt att springa och klampa det hårdaste jag kan, bara för att se om jag också kan låta så mycket, men jag kommer inte ens i närheten! Inte ens Melvin kan låta så mycket. Och då brukar han faktiskt hoppa fallskärm här inne!
Är det i motionssyfte hon (ja jag tror att det är kvinnan i hushållet) skener omkring där uppe är det ju bra tänkt. Men det behövs mer än ett par var i lägenheten då kan jag säga!

I morgon ska jag och Milo passa tre tider under dagen. Hämtning och lämning av skrotis och ett BVC besök. Hua!
Tyckte det var lite lagom i går när vi skulle lämna skrotis på gympan, vilket innebär en promenad på sisådär två minuter. Men vi fixar det nog i morgon också.

Eftersom D har datorn, där alla bilder ligger, med sig till jobbet så får ni tyvärr vara utan det idag.

Puss o kram

Permalink Babbel/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback