Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Svett!

Bvc igår gick bra. Han hade gått upp 115 g, så nu väger han 3880  g. En bit kvar till sina 4135 g som han bar på när han föddes, men snart så!

Kan inte komma på vad vi gjorde mer igår, dagarna flyter liksom ihop lite lätt.

Mina agraffer (stavning?) har tagits bort idag. Hoppas nu att ärret blir lika fint som innan,dvs knappt synbart.


Milo har skämt bort oss lite redan. Hittills har han varit nöjd med det mesta. Tjutit en minut eller två om maten dröjer eller blöjan behöver bytas. Idag har han inte varit helt nöjd. Han tjuter inte, men knorrar och åmar sig. På fm var han vaken 2 1/2 timma och lät. Annars brukar han ligga vaken i vagnen eller knät och titta. Men idag var inte det heller bra. .Förstå mig rätt nu, jag menar absolut inte att en bäbis på 8 dagar inte "får" skrika eller vara missnöjd, men när han varit så nöjd och lugn innan blir man lite hjälplös. Men efter en rejäl laddning i blöjan har han åter varit sitt lugna jag.
Jag börjar få lite småpanik när jag tänker på att D börjar jobba nästa vecka. Igår när Melvin skulle sova ville han bli kliad på ryggen. I samma stund vaknar Milo och inte är helt nöjd. En skrikande bäbis på ena armen och en trött unge i knät. Jag var lite lätt svett där ett tag och började fundera på hur jag reagerar när det blir jobbigt "på riktigt"!


Jag behövde inte bli arg på D igår:






Storebror är med och övervakar hela tiden!

Nu kommer snart mamma och ska ta med sig skrotis till Janne Banan. Han ska få en leksak i present eftersom han blivit storebror. Melvin tycker det är den absolut bästa affären som finns, och skulle kunna gå där flera timmar!

Nu kaffe! Japp, jag kan dricka kaffe igen. O jag älsker´t!

Puss o kram

Permalink Livet/Kärlek/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback