Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Wihuu

Min lilla depression eller vad det nu var har försvunnit. Jag har nog insett att det verkligen snart är dags att få träffa den lilla fina därinne i magen. Exakt en vecka kvar i dag. Jag ska verkligen försöka njuta av att va stor, otymplig, osexig och flåsig en vecka till, för jag vet att jag sen kommer sakna magen. Sakna sparkarna. Känna hur han hickar därinne. MEN självklart kommer det bli så mycket mysigare att få ha han i famnen och snuffa. Det finns ju faktiskt ingen godare doft än den av nyfödd liten bäbis?!

Melvin längtar ihjäl sig efter sitt syskon. Han frågar varje dag, flera gånger om dagen, när det är dags. Han klappar o pussar magen och pratar med han, och säger att han älskar sin lilla bäbis. Lägger han handen på magen och inte genast får en spark tillbaka så trycker han tills han får det. Lille fina skrotisungen som snart ska bli storebror...Den bästa!
Läste någonstans  (kommer inte ihåg var) om en mamma som precis fått sitt andra barn. Dom hade varit smarta och köpt lite småsaker till storasyskonet. När man kommit hem från BB och nära o kära kommer för att titta på nytillskottet, har dom oftast med sig en liten present till den lilla. Skulle dom då inte ha med sig något till den stolta storebrodern skulle i alla fall Melvin bli lite ledsen. Men, då är det ju väldigt smart att ha ett litet "lager" gömt, så behöver ju ingen bli ledsen. Smart va? Det tycker i alla fall vi och ska snarast inhandla lite små prylar. Typ bilar som han ÄLSKAR och inte kan få nog av!

Nu kan jag verkligen säga att allt är färdig här hemma. Så skönt. Vagnen är fixad. Sängen+spjälskydd är klart, och skötbordet på plats (tack kära svägerskor)

 
Han kommer nog sova gott både i vagnen o sängen!

Jag har ju som bekant under hela graviditeten fått kommentarer om min mage. Både från kända och (en smula förvånande) okända människor. När vi var i Loftahammar var det en kille som kom med kommentaren  "O shit! Det kan inte vara långt kvar? Är det på riktigt? Du ser ju inte gravid ut, förutom den stora magen"
När vi var i STHLM på båtmässan var det en kvinna som sa " o jösses! Det kan inte vara långt kvar med tanke på hur långt ner magen är? Lycka till!" Har igentligen inte tänkt så mycket på om magen ändrat form och nu sitter lägre. Jag ser ju magen varje dag och tycker den ser ut som den alltid gjort, dvs varit big! Tog ett nytt magkort igår och jämförde med ett som togs för två veckor sedan:

 
V.36 vs V.38, och JA, den har visst ändrat sig en aning...

Helgen som kommer ska bara avnjutas med dom två bästa. I morgon kommer skrotis hem och vi ska då gå på bio och äta popcorn. Första gången vi var på bio med Melvin tyckte han att det va så häftigt att man fick ha skor på sig inomhus när man kollade på film. När jag igår frågade om han ville gå på bio så svarade han "Jaaa mamma det vill jag. Och äta popcorn med skorna på"!
På lördag är det körning på flygfältet, och gladast av alla över det är givetvis Skrotis. På em är det sedan kalas för pälsbollen Elsa som redan fyller ett år!
Söndagen är helt oplanerad och vi ska bara göra saker som Melvin vill. Jag kan tänka mig att vi kommer äta godis (även att det inte är lördag) spela Wii, kolla på film, cykla till lekparken och mysa. Det är ju faktiskt den sista helgen med bara oss tre. Nästa helg är vi fyra medlemmar i familjen Johansson/Dahl!


Han älskar sin bäbis!

Puss o kram

Permalink Livet/Kärlek/Barn Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Cecilia Andersson

Härliga mage Malin å visst syns det att BÄBIS med stor B är på G! Så himla roligt tycker vi! Även Elsa... fast hon kommer nog sakna att sitta å studsa på kusin=) Syns på lördag då pälsis fyller år, herre gud säger jag bara 1år hur f-n gick det till, ingen vet!

Postat av: Storebror

Nu är det ju så att vi kommit överens om att det är en HON. Sen så måste det ju faktiskt vara så att jag fortfarande är den bästa storebrodern. I alla fall till HON föds.

Fast det är klart, bli en bättre storebror än mig kanske inte är så svårt?!



Postat av: Elin DAhl

Peters kommentar på magbilderna - Barbamamma,

och jag håller nog med, Världens finaste barbamamma förstås.

Postat av: Carro - Mamma till Adam & Alisha

Oj va magen hade sjunkigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback