Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Mellanmjölk?!

Hej Du Fina!

Läste igår ett inlägg på bloggfamiljen.se som Rickard Engfors skrivt, Du vet han dragartisten, stylisten och altl vad han nu är. Han skrev att vi lever i mellanmjölkens land. Att man i Sverige ska vara "lagom",dvs inte synas eller höras för mycket men heller inte synas eller höras för lite för då försvinner man i mängden. Låg och tänkte på det igår när jag hade en av mina svin-trött-men helt-omöjligt-att-somna kvällar. Han har ju så rätt. Sverige är verkligen ett sånt land. Man ska ha sina egna åsikter och sitt eget tycke men inte stöta sig med någon annan. Man ska va sig själv, men för den skull inte ha konstiga kläder eller någon konstig frisyr eller hårfärg som kan reta någon annan. Man ska säga vad man känner och vill, men oj vad fel det blir om Du säger något som kan verka stötande för någon annan. Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag nog verkligen är en "mellanmjölks svenne". Jag vill inte vara den som syns eller hörs mest. Jag sticker inte ut i vare sig kläder eller hårfärg/frisyr. Jag är inte ful men heller inte snygg och jag är ingen man lägger märke till på stan eller på nattklubben... Jag har väldigt dåligt självförtroende i vissa saker men super bra i andra. Jag kan vara väldigt dömande och kanske ha förutfattade meningar om såna jag inte känner, men that´s me! Vill jag vara sån då?! Svaret är nog: JA. Jag vill nog vara den där typiska "mellanmjölks svennen". Jag är så fruktansvärt lycklig och trygg med min fina familj. Jag är fantastiskt glad över mina vänner och speciellt mina "nya" Fina flickor som jag bara älskar att umgås med. (ni vet vilka ni är va?) Är jag tråkig för att jag vill vara mellanmjölk? Är det bättre att vara lättmjölk eller kanske standard mjölk? Ja vet i fan! Jag är i alla fall som jag är och det har jag tänkt fortsätta vara också! Är omgiven av människor som jag älskar och jag blir även älskad tillbaka så något bra måste det ju ända finnas i mig, mellanmjölks Malin.  Hm...vet inte varför jag gått och grubblat så mycket på detta men nu har jag i alla fall fått skriva av mig. Kanske inget roligt eller intressant inlägg att läsa men ego som jag är så bjuder jag på det!

Gårdagen var ju min lediga dag. Satt en stund ute på baksidan med det var ganska kallt faktiskt så jag blev inte så långvarig där. Hämtade skrutten på ÖF och sen gick vi och köpte glass som utlovat. Melles pappa var med också. Tittade efter en fleecejacka till honom också men hittade ingen bra. Vi ska beställa en softshell jacka till honom från P.O.P och då kan det vara bra med en fleece under. Melvin var så trött när  vi kom hem så han slocknade i soffan (ja jag erkänner, jag också). Vid 17 tiden kom mormor och sen stack jag till jobbet för tecken kursen. Sååå kul. Var ju flera år sedan jag gick sån kurs men vissa saker sitter fortfarande kvar och andra inte. Får ju tänka på att jag börjar bli väääldigt gammal också och då kan man ha lite svårt att få nya saker att fastna på hjärnan. Senil vid 26 hur ska jag då va vid76??? Skrämmande tanke! Var en stund hos Fina Petra också och pratade och åt smaskig fruktsallad och glass. Alltid lika trevligt. Dock var vi alla aptrötta så vid 21 blev det hemfärd. Syns igen på söndag då vi ska på bio, "män som hatar kvinnor". Det Ni!

Idag är en sån dag då jag saknar Finaste D som en tok. Varför är det så vissa dagar? Har du också sådana dagar eller är det bara jag som är fel skapt? Blir kanske så när man jobbar som jag gör också. D slutar 16 och jag börjar 15. Vid 22 när jag slutar så är han komatrött och då kanske man bara sitter uppe någon timme och sen är dagen slut. Men jag ska inte klaga. Har ju ett jobb som jag trivs med och det är det inte alla som har. https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1087459/images/2009/dsc02044_34683218.jpg
Lämnade Melvin hos dagmamman förut och nu ska han vara hos E till på fredag då han kommer hit igen. Då ska vi se om påskharen varit här och lämnat något ägg i trädgården. Spännande som tusan ju;-)

Jaha detta blev visst ännu en novell a lá Malin, hoppas ni inte somnat av allt bladder.
Ni som läser får gärna kommentera. Vissa av er är jätte duktiga men jag har ca 20-25 läsare varje dag och ni måste väl också tycka något?
Nu ska jag ringa Fina D och berätta hur fin han är och hur mycket jag älskar honom.

Ha en fin dag.
Puss på Dig

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Victoria

Hej gumman! vilka djupa tankar! Men vad sant det är... att man inte ska sticka ut på nåt sätt osv. bara vara som alla andra och inte höras, rent av mellan mjölk.. sånna där tankar kan få en att fundera i flera timmar ju!

Och ja, jag har också sånna dagar när jag älskar min D lite extra mycket, och vill vara med han heeela tiden! Jobbig flickvän som man är.. haha:P

Hoppas du får en underbar dag! Ses på söndag om inte innan! =)

Puss och kram

Postat av: milla

Hej Finaste!

Kan bara hålla med dig om ditt inlägg idag! Va aldrig inne o lästa Hannahs blogg igår, men får gå in o ta en titt på hans inlägg! Det jag kan säga är att för mig så får alla se ut hur som helst bara man är nöjd i sig själva! Hoppas att du har en bra dag så hörs vi snart =)





Puss på dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback