Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Nu är våren kommen, nu är våren kommen,tralla lalla laaaa!!!!

Hej på Dig!

Hur är vädret hos Dig? Här i "Vika" är det ju bara sååå underbart. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Har varit och lämnat Melvin på öppna förskolan. Idag träffas alla dagmammor och barn där för en gemensamm påsklunch! Melle har sett fram emot det för efter maten ska dom få glass. Vilken lycka;-) Han har verkligen blivit stor nu min lillaskrutt. Han har varit blöjfri på dagen i över två veckor, och inatt sov han utan blöja för första gången. Han somnade ca 20.30 och vaknade kl 8 i morse och gick då upp och kissade på toaletten. Är han inte duktig så säg?! Ska även tillägga att han kl 6 drack en hel flaska lella (välling) och somnade om utan att gå upp och kissa. Trodde det här med att sluta med blöjor skulle bli en lång och tuff tid men icke! Självklart kommer det säkert bakslag och det händer en olycka någon gång men det hör ju till.
Har verkligen delade känslor över att han blir större och klarar mer själv. Det är jätte kul att han kan och vill göra saker och ting själv, samtidigt som det känns som det går för fort...det var ju inte länge sen vi var där på operation och väntade på att få höra det första skriket. Men men det är ju bara att acceptera att han inte kommer vara en liten baaaabis hela livet!

Idag ska min Finaste jobba över. Min kära mor kommer in i eftermiddag och ska vara hos Melvin för jag har teckenspråks utbildning på jobbet mellan 18-19 och sen ska jag till Petra för vår tisdags date! Dom finaste tjejerna träffas varje tisdag ock kollar på DH (desperate Housewifes). Alltid lika trevligt.

Hämtar Melle kl 14 idag och då ska vi gå och köpa glass och sätta oss vid vattnet och bara mysa och njuta.

Nu ska jag gå ut på baksidan i solen och njuta av min lediga dag!
Hoppas Din dag blir fin!

Puss och Kram på Dig

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: simone

ja det är ett roligt jobb=)

Postat av: Victoria

Heej gumman!

Vad duktig han är lill-skrutten =)

Avis jag blir på dig som kan sitta och slappa i solen, en annan har suttit i skolan hela dagen, men nu äntligen har jag slutat, skönt! =)

Ses ikväll hos Petra!

puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback