Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Panik!

På min torkvinda ute hänger det massa bäbiskläder. Nu har det börjat. Boandet! När jag stod där och hängde upp dom små kläderna slog det mig att det är på allvar nu. Det är inte så långt kvar tills en ny stjärna ska anlända till vår familj. Jag ska bli tvåbarnsmorsa. Jag ska ha ansvar för en till liten människa. Hur ska jag re ut det? (självklart finns Daniel vid min sida, men ändå) För honom är ju allt nytt. Jag har varit med om det en gång tidigare och "ska" ha stenkoll på allt. Har jag det? Tänk om inte amningen funkar den här gången. Det är ju så smidigt. Tänk om vi får en kolikunge. Melvin som var den snällaste man kan tänka sig. Klarar jag av alla vaken nätter det skulle innebära? Allt skrikande? Tänk om det kommer ut en tjej! Hur funkar dom? Är jag redo att ta hand om och vårda den där lilla lilla människan som bott i min kropp i snart nio månader?

Alla dessa tankar och panikkänslor kom på en gång. Nu när jag funderat ett tag så inser jag att jag faktiskt kommer klara allt det här. Jag fixar det. Jag är redo.
Imorgon får vi datumet!



TILLSAMMANS KLARAR VI ALLT!!

Puss o kram

Permalink Livet/Kärlek/Barn Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Victoria

Klart att du fixar detta gumman! Det finns inga tvivel på det, bästa mamman kommer du bli! Och gud vad jag ska snuffa bebis sedan och längta ännu mer efter min lilla ängel! <3

Postat av: Jenny

Klart du fixar det, va spännade att veta datumet imorgon, jag kommer hålla koll... :)

Postat av: Anne

Vilken fin blogg! Hittade dig via mammabloggar.se och insåg att vi har lite lika sinnesstämmning för tillfället.. Har också en liten kille sen tidigare och väntar en till med sambon som är förstagångsförälder. :) Men det är klart det fixar sig. Vi är ju morsor - det är inbyggt att klara allt! lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback