Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Fadderbarn

Utanför typ varje mataffär i hela stan står det folk och försöker få en till att skaffa fadderbarn. Visst, det är en jättebra grej, och någon gång i livet ska jag ha ett fadderbarn. Men inte nu. Nöjer sig dessa "försäljare" med ett nej? Skulle inte tro det. Idag var jag på Coop för att hämta ett paket (ett sjukt snyggt armband b.la), och i ögonvrån såg jag killen som satt där och bara vänta på att få kasta sig över mig och försöka få mig att skaffa ett. Mycket riktigt. Jag hann bara vända mig om så var han framme. Jag sa klart och tydligt nej och fortsatte att gå. Han följde efter och menade på att det är ju ett utmärkt tillfälle nu när jag ska ha barn, för då får ju mitt barn och fadderbarnet växa upp tillsammans. Eh hur då? Sa ytterligare en gång, vänligt men bestämmmt, nej tack. Blev jag av med honom nu då? Nähäää. Jag upplyste honom om att jag redan hade ett barn och med en till på väg har jag fullt upp som det är. Då kom han med den smarta ideén att jag skulle skaffa två fadderbarn. Ett var till mina barn som dom skulle växa upp med. Hur bra som helst tyckte han. När jag då tog av mig mina solglasögon och gav honom en blick som kunnat döda, gav han sig tillslut och blev tyst!
Jag blir så trött på försäljare som inte kan ta ett enkelt nej!!!

I förmiddags hade jag Milla och Vickan på besök. Milla har jag inte pratat med eller sett på jag vet inte när. Så timmarna sprang iväg alldeles för fort och vi skulle ha kunnat sitta och pratat många timmar till. Blir nog en kaffe hos Milla i morgon förmiddag och fortsätta.

Såg ju igår dom två första filmerna ur The Twilight Saga. Hör och häpna, jag tyckte dom var bra. O Edward Cullen som alla säger är så snygg tyckte jag inte var så märkvärdig i första filmen, men i andra mumsade han till sig på något vis. Ögonen skulle jag kunna drunkna i. Helt klart. Blir nog ett besök på bion snart för att se nr tre.

Fina D ligger i sängen och sover efter ett djävulskt jobbpass. Törs inte ens nämna hur många timmar han spenderat på jobbet dom senaste två dygnen. Ikväll kommer min skrotis hem igen så då blir jag hel igen.

Nu ska jag skriva shoppinglista inför vårt besök på IKEA på söndag. Listan kan bli lång...Me like!

Puss o kram

Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: milla

Ja fy va snabbt timmarna gick idag =( Men imorgon e ni som sagt välkomna på en kaffe o mera pladder =) Ta hand om dig/er!! Kramar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback