Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Oh Happy Day!

Tänk vad sömn, nöjd bäbis och härliga mammor (o barn såklart) kan göra med sinnet. Allt detta har jag fått i natt och idag och det är lovley! Att få prata om allt det roliga men också jobbiga som det innebär med barn, både stora och små, är välbehövligt. Att det känns som man känt varann hela livet typ är dessutom en bonus.

I dag är det ju någon som dragit ner rullgardinen ute och tycker att ett klimat för isbjörnar vore en bra idé. Jag fattar väl också att det ska va kallt o jävligt på vintern, men om vädret kunde bestämma sig om det ska va svin kallt eller mindre kallt så vore det lite enklare liksom!

Ni vet ju hur jag är med min choklad. Min älskade Marabou Premium Mint. Min andra hälft var himla gullig i går och skulle köpa just det till mig. Tyvärr var den slut i affären så Lindt Excellence Intense Mint handlades istället. Jag blev såklart överlycklig när han kom hem med choklad, och satt genast på kaffe (jag dreglar nu). Med kaffekopp i ena handen och en chokladbit i andra OCH sovande barn, satt jag mig i soffan och skulle njuta. Var det gott. Oh no! Jag tror aldrig jag har smakat choklad jag inte tycker om. Självklart är vissa godare än andra, men den här var inte god alls. Inte ens lite. Jag tänkte att det kanske var jag som hade fel på smaklökarna under tiden just den biten var i munnen, så en till bit slank in. Samma sak då. Äckligt! Ja men det kanske var kaffet som gjorde att det smakade konstigt (hur nu kaffe kan få något att bli äckligt vet jag inte) så jag tog en tredje bit. Nu fanns det inget att skylla på mer. Chokladjäveln var vidrig helt enkelt. Illamående blev jag av den till och med. Nu ligger fanskapet på bordet och hånar mig.
Jag vet att jag kommer ta en bit sen och bli förbannad för att den smakar skit!
Ändå måste jag prova i dag igen för det är ju faktiskt choklad och i det här huset kastas ingen choklad!!!

Puss o kram

Permalink Babbel/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback