Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Vikt!

Ja det här med vikt är ju ett kapitel för sig. Under graviditeten ska man inte gå upp för mycket i vikt. När barnet sen är ute då ska man inte gå ner i vikt för snabbt heller. Eftersom jag inte gick upp så mycket i vikt under graviditeten, så har jag ju inte heller så mycket att gå ner såklart. Jag har gått ner mina 9 kilo jag gick upp, det var inga problem. Jag har inte gjort ett skit för att bli av med dom. Mitt problem är att inte fortsätta gå ner i vikt. Jag äter och dricker som jag ska, så jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att stanna nu. Lyxproblem kanske vissa av er tycker, men det är det fan inte. Går man ner för mycket i vikt så kan mjölkproduktionen minska, vilket i sin tur leder till att Milo inte får i sig tillräckligt med mat. Nu har det (tack o lov) inte gått så långt, men vad ska jag göra? Ska jag äta dygnet runt? Att börja äta fetmat både nu och sju är inget alternativ. Dels är det svin äckligt, och dels så blir det "bättre" mjölk till Milo ju nyttigare jag äter.
Anledningen till detta "problem" är att min barnmorska påpekade just min vikt idag när jag var på besiktning. Hon hade ingen bra lösning på det hela, men tyckte att jag skulle behöva gå upp lite i vikt för både min o Milos skull. Lättare sagt än gjort.
Ja ja förutom vikten var i alla fall allt annat som förväntat. Skönt!

Tack för hjälpen Vickan. Du är bäst!

Puss o kram

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback