Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Big day!

I dag är en stor dag hos familjen Johansson/Dahl. Lillkörven fyller nämligen 1 månad idag! Kan ni fatta? En hel månad har gått sen han plockades ut. Ofattbart!
Hur är han då vår körv? Nöjd, snäll och alldeles underbar kan man säga. Han gör inte så mycket väsen av sig så länge han får va med. Dumpas han i babysittern eller på något annat hemskt och ensamt ställe, ja då skäller han ut oss efter noter. Ett par minuters skrik innan han somnar bjuder han på också, men annars är han mest nöjd och tillfreds.
Som mest nöjd är han när han får ligga på mammans boooobisar, men hos farsan och brorsan duger det också bra!
Sedan några dagar tillbaka så tittar han på oss och följer oss med blicken. Ett medvetet leende är inte långt borta . Nacken har han varit superstark i sedan han föddes och orkar hålla upp huvudet och vända på det även från magläge.
Vikten då? I fredags vägde han ju som bekant 4780 g. I dag när jag vägde mig tillsammans med honom så vägde han enligt vår våg 5400 g! Jag tror dock inte det stämmer efterson han vägde 5200 g när Daniel och han stod på den förut, men att han väger över 5000 g tror jag absolut. Han är nog fortfarande 55 cm lång precis som i fredags.
När Melvin var 1 månad gammal så vägde han 4530 g och var 56,5 cm lång. Lite skillnad på dom kan man säga.





Vår underbara unge!

Permalink Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback