Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Tre veckor!

Tänk att jag för tre veckor sedan såg ut såhär:





Var har dom tre veckorna tagit vägen? Bäbis börjar ju bli stor nu...Stanna tiden en smula för det går för fort!
Det är åldern. Jag lovar: Förr gick inte tiden för fort. Snarare tvärtom! När man fyllde 17 ville man att året skulle gå sjukt snabbt så man fick fylla 18. När man fyllde 19 ville man bara snabbspola så man fyllde 20 och fick inhandla rusdrycker på egen hand! Nu sitter jag här, 27 år och tvåbarnsmorsa, och har panik över att tre veckor av mitt liv gått alldelses för fort. Vad kan det annars vara än just åldern som får mig att panika lite?! Jag som alltid sagt att jag ska ha tre barn innan 30...nä fy fan nu  får jag hjärtklappning också. Jag är ju verkligen gammal! Ska jag få någon ålderskris nu och börja klä mig som en fjortis?  Var uppkäftig och börja röka? Eller jag kanske redan är inne i det där? Jag kanske klär mig annorlunda och beter mig som en snorunge, fast ni alla är så snälla och inte säger något? Ni kanske låter mig hållas och tänker att det bara är ålderskrisen som satt in och att det förhoppningsvis är övergående?
Var inte snälla i så fall. Ge mig en ordentlig smäll så jag vaknar till. Jag vill ju inte va 14 år igen. Kanske 20...

Puss o kram

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback