Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Sista dagen på "semestern"

Japp. That´s it! I morgon börjar Daniel jobba och jag ska försöka få allt här hemma att fungera som vanligt, fast med två barn.
I går gick det galant att vara ensam med dom små liven. Självklart fick Milo en satans magvärk ungefär samtidigt som Melvin började bli trött och ville vara nära sin mamma. Men det löste sig det också, och alla tre sov vi gott innan klockan 23.
D ramla in någon gång vid 2 tydligen. Jag sover numera så fruktansvärt hårt och gott på nätterna, att jag bara vaknar om Melvin eller Milo behöver mig. Ni fattar hur skönt det är att gå och lägga sig och somna direkt va? Att slippa ligga flera timmar o vrida o vända på sig? Jag ser fram emot att få gå och lägga mig nu för tiden. Under graviditeten bävade jag snarare för det!

I dag ska jag ge mig på något jag inte gjort sen typ högstadiet. Jag ska färga håret. Hemma. Själv. Trivs i mitt ljusa men kommer varken ha tid eller pengar att lägga 1100:- var 7:e vecka framöver. Rik på föräldrapenning? Skulle inte tro det!
Brunt ska det bli och det är lättare att hålla efter också och slippa denna förskräckligt fula utväxt som kommer efter redan 3 veckor!
Fick lite tips för att slippa undvika att få grönt hår, av Olivia som D klippte sig hos. Ser ni mig i mössa eller liknande framöver så vet ni att jag misslyckades!

Kalas för en av mina svägerskor står på schemat i eftermiddag. Annars händer det inte så mycket skulle jag tro.

Puss o kram

Permalink Livet/Kärlek/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback