Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Vår...

I går damp H&M´s vårkatalog ner i brevlådan. Jag vill ha vår nu. Direkt!
Slippa på och av-klädning av barn och slippa att ständigt ha en blöt fläck på hallgolvet. Fast nu är det ju vinter och då ska det va snö, men våren är bättre enligt mig.

Funderar på om jag ska avlägga något nyårslöfte som jag ändå inte kommer hålla. Onödigt då tänker jag, fast man vet ju inte, kanske att jag lyckas hålla det den här gången. Måste komma på något bra bara. Sluta äta godis eller sånt tjafs beblandar jag mig inte med. Det ska va något seriöst i så fall. Om jag hade varit rökare så hade löftet varit att sluta röka. Det är på riktigt. Lite synd att jag inte röker, för då hade jag varit helt stolt över mig själv som lyckats sluta. Fast det är ju äckligt på riktigt så det skulle inte va så svårt att sluta då.

Jag har ett problem. A big one! Nyårs outfiten!
Vill ha någon glammig klänning, men hur praktiskt är det när man ammar. Hej o hå här drar vi upp klänningen så hela fiffin och gumpen syns. Ungen ska ju ha mat för tusan!
Är inte så sugen på det faktiskt. Måste helt enkelt hitta en bra klänning som man kan dra ner under booben när det är dags. Det i sin tur innebär ju ett besök på stan och det absolut värsta av allt: PROVA skiten. Jag hatar´t! Hur jobbig är det inte att ta av sig kläderna i den där lilla provhytten och stå 5 centimeter från spegeln där precis alla veck och skavanker blir upplysta?
Ge mig ett kolsvart rum och en spegel så ska nog även jag kunna få en hot body!

Ni märker att jag skriver massa skit va? Det är bara för att jag hellre skulle bada naken i snön än att städa. Annars tycker jag att det kan va ganska avkopplande och damma lite här och suga lite där, men not today.

Äsch va fan nu gör jag det så blir det skönt efteråt!


Permalink Bara babbel Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback