Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Måndag= fyra dagar kvar som "ung"

Hejsan!

Ja som rubriker lyder så har jag bara fyra dagar kvar som ung. På fredag är jag gammal och bortglömd!  26 låter så hemskt gammalt så jag blir mörkrädd!!! Bara väntar på att alla krämpor ska komma...att jag knappt tar mig upp från golvet när jag lekt med Melle. Att det tar en kvart innan jag kan räta upp ryggen ordentligt på morgonen för att jag blivit stel över natten. Att jag svär och hytter med näven åt "ungdomarna" som för liv utanför huset på natten eller tränger sig före i matkön. När det händer, ja då är det riktigt illa!!!

Lördagen blev ju inte riktigt som planerat. Tanken var att vi skulle till Vickan och Danne och kolla på film. Dom skulle bara till Thias först och äta lite mat så vi gick ner till honom också. Anna och Anders var där och sen kom Lisen och Niklas också. Klockan gick och det blev mer och mer folk och mer och mer alkohol (inte för mig. Drack ett glas vin och två bacardi) Men vi hade sååå kul där i köket så vi kom aldrig därifrån! En del nya ansikten men annars bara roligt känt folk. Vickan och jag var såååå trevliga och snälla mot alla och gjorde inte narr av någon...eller hur Vickan!?!?! Nej men det var riktigt kul faktiskt. Senare kom även Petra och Jonas. Ja säg vem som inte var där iof. Halva Viken var nog där och stackars Thias såg väldigt förvirrad ut ett tag när det var mer okänt än känt folk hemma hos honom;-) En del gick vidare ner på stan men jag och Finast var duktiga och gick hem. Blev ju som sagt inte riktigt som jag tänkt men det blev ju bra ändå!

Igår var jag Vickan och Petra duktiga och tog en promenad. Gick ner till kvännaren och hälsade på Milla och hennes Dennis i det nya fina huset. Dom är så duktiga och lägger golv och målar om. Blir så fint och till helgen så går lasset med deras bohag. Då mister jag min favvo granne....men vi kommer ju ses ändå som tur är!
Efter promenaden städade jag och Daniel trapphuset och sen gick vi till Daniels yngsta bror som fyllt år. Massa god paj och trevligt sällskap.  På kvällen kom lill skrutten hem också. Mys mys mys.

Hade ett evig styr med att få ur han ur sängen i morse. Klockan 8.20 fick jag gå in och bära honom ur sängen för att hinna till dagmamman till 8.45. Jag har inga problem med morgonpigga ungar utan med en sjusovande unge istället!
Jobb idag som vanligt så finaste D hämtar Melle hos dagmamman och sen har dom sin grabb kväll med allt vad det innebär! Skulle gärna vilja va en liten fluga på väggen och se vad dom gör. Kan tänka mig att dom sitter i soffan och fiser och kollar på snabba bilar med coola motorer på datorn!!! Inte svårt att älska dom där två!

Ska på blogg fest ( ja jag vet, det låter väääldigt nördigt) i augusti. Vickan jag och Milla ska åka. Vet inte så mycket om det ännu men det är någon krog på östermalm som har hyrts om jag inte är helt ute och cyklar. Ska bli väldans roligt att åka.

Har förresten varit ganska effektiv på morgonkvisten. När jag hade lämnat skrutt hos dagmamman så cyklade jag till Willys och handlade lite. Skönt att handla på morgonen när det inte är så mycket folk. Hoppas Du antecknade det nu för det är ju väldig intressant för Dig att veta att jag handlat menar jag;-)

Nu ska jag lägga mig i soffan och pilla navel ludd innan jag ska laga lite lunch åt mig och älsk som kommer hem och äter på sin lunch.

Ha en bra dag Du Fina!
Puss och Kram

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Victoria

Heej gumman! Nee vadå?! Du och jag dömmer ju ingen, vi har ju INGA fördommar, inga alls haha:P Tänkte lite på dh i morgon, vi ska se tillsammans i morgon va?! Både jag och Petra gick ju dag och Milla kan väl också! Vet inte riktigt vart vi ska vara i morgon bara... Daniel är hemma här ikväll, så har inte hunni prata med honom och han kommer hem sent ikväll/natt så vet inte om han orkar att vi är här.. men ska prata med honom så får vi höras av i morgon! Må gott! =)

puss och kram

Postat av: milla

Hej gumman!!

Va skoj att ni kom o hälsade på mig i huset! Håller med om att det kommer bli tråkigt utan sin favvo granne. men du/ni får ju komma o hälsa på mig!! Vi får avnjuta goda glas vin på min altan framåt sommaren!! =)

Puss o Kram!!

Postat av: Malin

Vickan: Absolut inga fördomar! Vi kan vara här ikväll.



Milla: Vin på altanen låter som utmärkt idé. Tänk så bra, Wilma och Melle leker och vi skvallrar. Haha det låter ju underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback