Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

En liten sjukling!

Godmorgon min Vän!

Nu har min lilla skrutt fått feber också:-( Han vaknade flera gånger i natt och sa: "jag fryser ihjäl mig". Det är inte likt honom att frysa kan jag säga för han ligger alltid i kalsongerna utan täcke annars, men i natt låg han med dubbla täcken och frös!!!
04.30 vaknar jag av att han hulkar massor. Sliter upp honom ur sängen och då kräks han lite. Tror det var pga av hostan för han hade inte ont i magen lr mådde illa. Tror han hade ganska mycket feber också för han yrade och gjorde konstiga saker. Fick ju gå upp med honom för att tvätta av honom, och i ena stunden stod han och var lite halvledsen, för att i nästa sjunga och dansa! Han fick för sig att han inte skulle sova mer eftersom det var ljust ute. Han ville sitta i soffan och titta på Ronja, men att titta på film 04.45 känns lite väl tidigt. Vi gick tillbaka in i sängen och det tog inte lång stund innan han sov igen. Mycket lugnare också med panodil i kroppen. Stackars Daniel hade gått ut och lagt sig på soffan ett par timmar tidigare för att Melvin for så mycket så han inte kunde sova. Men han hade inte ens hört att vi varit uppe och styrt. Han var nog väääldigt trött. Det är jag också kan jag säga. Har nog sovit två timmar sammanlagt. Hoppas Melvin vill vila lite efter lunchen sen så jag också kan göra det. Ska ju jobba idag. E kommer och hämtar Melle 14.30 och kör mig till jobbet. Melvin ska vara hos honom tills på fredag.

Gårdagen spenderades med städ och tvätt. Hade en väldigt söt liten hjälpreda som hjälpte sin mamma att både dammsuga och torka golv. Inte alla som har städhjälp hemma kanske;-) Finaste D jobbade över men när han kom hem åkte vi till ÖB och köpte färg. Har några tavel ramar och hyllor som ska bli vita. Sen ska vi måla en hylla som står brevid tv:n vit också och den ska vi ha som tv bänk i stället. Jag hade tänkt måla lite idag men det blir inte så lätt med en klåfingrig son hemma.

Ska äta lite frukost nu tror jag. Börjar kurra i magen! Hoppas Du får en bra dag trots regn som det är här just nu.

Puss och kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback