Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Ny vecka!

God förmiddag!

Måndag igen med allt vad det innebär. Har lämnat Melvin hos dagmamman. Vi sov lite för länge idag (som vanligt). Melvin somnade redan klockan 19 igår men ändå fick jag väcka honom 8.40. Han var så söt inatt...Jag sa till honom på kvällen att om han vaknar på natten så kan han komma in själv. Han brukar ropa på mig så jag får gå in och hämta honom. Förut gick han in till oss själ men nu var det ett tag sen. Jag hörde att han ropade på mig men jag svarade inte bara för att se om han kom in själv...efter några sekunder hörde jag honom komma tassande och in kommer han bärandes på sin kudde och täcke!
- "Jag kunde gå in själv och det var inte mörkt mamma. Jag har blivit så stor nu." Det syntes att han var stolt över sig själv. Jag lämnar alltid en lampa tänd både inne hos honom och i tv rummet så att det inte ska va så mörkt när han vaknar på natten. Han är för go!!!

Grått och tråkigt väder är det ute och nu regnar det visst också. Vill ha varmt och skönt väder nu. Det ska ju va sommar för tusan!!!

Fredagen var jätte lyckad. God mat, dyck och sällskap. Tack flickor för att vi fick komma!

I lördags åkte vi till stugan för att hämta Melle. Var där en stund och sen åkte vi hem och lagade mat. Hyrde två filmer, en till Melle och en till oss som vi tittade på. Melvin valde "Haja Läget" och vad vår hette kommer jag inte ihåg...Vi började titta på vår film lite sent, så det slutade med att vi båda somnade som vanligt;-)

Igår jobbade Finast ett par timmar och när han kom hem bar det iväg till Daniels brors barn Anna som fyllt år. Det är ett evigt farande på kalas...alltid är det någon som fyller år. Trevligt är det och myyyycket fika blir det också!

Jobb idag. Börjar en timme tidigare, klockan 14. Jobbar bara den här och nästa vecka också, sen har jag två veckors semester. Hoppas det blir bra väder nu så man kan njuta! Jobbar till klockan 16 på midsommarafton. Vi har blivit  bjudna till Thias stuga då. Har ingen aning om vart den ligger men jag tror att den ligger på en ö någonstans...jaja det blir nog roligt. Blir nog ungefär samma gäng som vi var på Valborg och det var ju galet roligt!

Imorgon kommer min moster och små kusiner och firar Melle. Ja det var ju ett tag sen han fyllde år men det har liksom inte passat oss båda förrän nu. Min minsta kusin Lowe och Melvin är lika gamla. Lowe är född i februari. Han går också hos dagmamma så dom träffas på gympan och öppna förskolan.
Hoppas det inte regnar i morgon kväll för jag hade tänkt ta med mig Melvin på speedway. Han har pratat så mycket om att han vill se det och nu är teckenspråket slut så då går det ju bra. Men men vi får se. Har inte sagt ngt om det till honom utan vi får se hur vädret är i morgon.

Nu ska jag styra lite och sen hoppa in i duschen!

Trevlig dag!

Puss och kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback