Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Regn regn och så lite regn!

Hej!

Börjar bli seriöst trött på detta pissande som ständigt är ute nu för tiden! Man går ju omkring och är trött och tråkig hela tiden...eller är det bara jag? Ge ma värme och sooool!!!!

Lunchen med Fina Milla igår var mysig. Vi pratade och skvallrade och vips så va hennes lunch slut. Tiden går verkligen för fort när man har roligt! Gick och hämtade Melvin efteråt. Dom hade haft en bra dag i stadsparken och sen ätit tacobuffe på ÖF. Vi gick hemåt och Melvin var så trött så han låg länge i hallen med stövlar och jacka på sig för att han inte orkade klä av sig! På em kom vårt besök och Melvin fick en bil. Han har verkligen hur många bilar som helst, men ändå så blir han överlycklig när en ny bil kommer till samlingen. Han sover med dom och han bär omkring på dom varje vaken timme. Nya bilar tas även med till dagmaman för att visas upp! Vi skulle kunna öppna bil affär här hemma.
Vi hoppade över speedwayen igår eftersom Melvin var så trött. Tar det nästa gång det är hemma match.
Vi fixade i ordning den "nya" tv-hyllan och styrde. Det blev väldigt fint. En ny tv, soffa, hemmabio system och tv bord också så är det tipp topp sen. Blir i ett annat rikare liv skull jag tro!

Jobb idag/natt. I morgon kommer storebror och ska sova här. Melvin tyckte det var hysteriskt roligt och konstigt att han skulle sova här av någon anledning...
Storebror: Jag har kommit på en utmärkt sak...nu när du ska flytta till Växjö så förstår jag att du kommer ha lite problem med var du ska göra av din soffa?! Men snäll som jag är så kan jag ta den. Bra va???? Nu behöver du inte bekymra dig över var du ska göra av den. Du behöver inte tacka...jag offrar mig för din skull.
Erika: Om Tobias propsar på att ni ska ha hans soffa så stå emot! Jag tar hand om den!!!

Melvin vaknade i natt och hade drömt något otäckt. Gick in och hämtade honom och han skulle ligga så nära mig som det bara gick och dessutom hålla armkrok! Jag sa att det bara var en dröm och allt var bra nu. Då säger han såhär:
"Mamma vad är det med Dada? Han är ett monster. Ser du att han är grön på ryggen och har blivit ett monster? Tänk om han river dig...Jag är rädd för honom"  Jag kunde knappt hålla mig för skratt!!! Han var verkligen jätte rädd och helt övertygad om att han blivit ett monster. Han kan iof bli ett riktigt monster om han inte äter frukost tillräckligt snabbt på morgonen, men jag har hittills aldrig sett att han blir grön på ryggen!

Ska lägga in på tv bänken när jag orkar. Har varit dåligt med bilder nu ett tag. Ska försöka skärpa mig!

Puss och kram


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback