Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Snart helg

Jobb 14.45-22 idag och sen är det helg! Skönt.
I morgon ska vi till barn mottagningen på fm för kontroll pga Melles reflux. Han ska sen få gå och köpa en leksak för att han är så duktig! Kvällen blir nog i soffan med godis och idol skulle jag tro. På lördag har vi inget planerat och på söndag blir det lite julpyssel med Dahl fruarna och barn. Det blir mysigt. Har inte julpysslat på flera år. Vi skulle laga lite lunch och dricka glögg och sånt. Julen närmar sig...

När vi hade varit och tagit sprutan igår låg vi på soffan en stund när vi kommit hem. Melle tittade på mig, klappade mig på handen och sa:"Mamma, du är så snäll och duktig. När jag blir mamma ska jag bli som du!" Är han inte världens sötaste??? Flera stycken har sagt att jag ska skriva ner alla hans uttryck och kommentarer i en bok. Och det ska jag ta mig tusan göra från och med nu. Roligt för honom att ha och kul för oss att läsa sen.

Snart kommer finast hem på lunch. Vi gjorde pizza igår som det blev rester av så jag behöver inte laga till något heller. Perfekt!

Dags att göra något vettigt...typ dricka kaffe!

Puss o kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback