Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Plötsligt händer det...

Att jag tar mig tid o slår ner arslet och bloggar "på riktigt".
Har ju som bekant spenderat helgen i Göteborg tillsammans med 6 vänner. Vi skulle ha startat klockan 8 i fredags morse, men vid 7.55 ringde jag och väckte Petra o Eric som hade försovit sig. 8.30 var vi iväg så det var snabbt jobbat av dom.
Resan gick ganska snabbt med några stopp. Ett regnoväder ville sinka vår resa lite också, men väl framme i Göteborg sken solen. Blev en runda på stan på sisådär sju timmar! Nej självklart pallade inte grabbarna så länge. Dom gick till relaxavdelningen på hotellet och satt i bubbelkoppen och drack öl i tre timmar! Dom var ganska skrynkliga när vi kom och gjorde dom sällskap. Blev att hoppa i säng relativt tidigt för min del, då min kropp fått en smärre chock av att springa omkring i 7 timmar.

Lördagen startades med en rejäl hotellfrukost (finns det något godare?) för att orka med en dag på Lisseberg. 11 Slogs portarna upp och vi var där ungefär då. Mycket folk och varmt som tusan. Vi gravida (Vickan o jag) roade oss med att titta på alla roliga människor medans dom andra hade roligt i karusellerna. Man kan säga att det blev en heldag där, för vi var inte tillbaka på hotellet förrän 23.30! Var inte min kropp i chock innan, så kan jag lova att den var det nu. Vaknade flera ggr under natten av att det värkte precis överallt, så flera gånger fick jag ställa mig upp och massera där det gjorde mest ont. Blev inte så mycket sömn den natten..


I söndags intogs (om möjligt) ännu mer hotellfrukost för att orka med ett besök i Ullared. Grabbarna var måttligt roade men skötte sig utmärkt utan gnäll. Alla var vi ganska avslagna och trötta, så GeKå´s var avklarat på ca 2 1/2 timma. Måste ju vara något slags rekord tänker jag? Ändå blev man lite fattigare, mest för att vi köpte ganska mkt bäbissaker.

Det var rejält skönt att komma hem. Vi hämtade Skrotis på vägen också som spenderat helgen hos mormor. Tog mig ett bad och började fundera på om det var sömnpiller i badskummet, eftersom jag inte kunde hålla ögonen öppna efter det. Bara att sova.

I går var det den sista föräldraträffen, vilket innebär att det inte är så långt kvar nu... Vi fick även ett ryck och rensade förrådet och kläkammaren. Jag gick igenom fyra! kartonger med barnkläder också så nu är alla bäbiskläder redo för att tvättas, vilket kommer ta lååååång tid.

Idag blir det inte mkt gjort här hemma. D är på jobbet en sväng o lilla fina o jag kollar tv, spelar o leker. Vad kan man annars göra när hösten redan har kommit i augusti?

Puss o kram

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Hej! Tack så mycket för ditt svar!



Troligtvis är det därför jag får så ont i min mage. Är det farligt för bebis mån tro? Det hoppas jag verkligen inte. Jag ska inte ta några järntabletter från och med idag utan ska ner till apoteket och köpa de där du nämnde, blutsaft. Smakar inte godis va? Usch. Men men.. Bättre det än inget alls antar jag?

Postat av: Linda

De hade ingen sån på apoteket som jag var på idag. Så får gå till en vanlig mataffär och se efter om de kanske har :-) Va skönt o höra att det inte är farligt! Hehe. ja men precis, vad gör man inte för de små liven :) Grattis till v.34!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback