Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Ny sjukling

Nu är det lillkorvens tur att vara sjuk:( Igår när jag hämtade honom hos dagmamman tyckte jag han kändes så varm, men som han hade busat innan så tänkte jag att det nog var därför. Vi begav oss hem med hjälp av en pulka, och skrotis va nöjd och glad. Vi kom hem och han fick spela wii ett tag. Sen började han gråta utan anledning och klagade på huvudvärk, och när jag tog tempen visade den på 38.6! I med panodil och efter en stund var han sig själv igen;) Han har drömt och yrat mkt i natt men nu på morgonen var tempen nere på 38.

Jag ska jobba idag 14.45-22 och fisen åker till sin papi. Ska bli gött att komma igång att jobba igen. Det är skönt att vara hemma när man har lediga dagar och är pigg, men att vara hemma när man är sjuk och mår dåligt är ta mig fan pest o pina. Ligga i sängen eller i soffan hela dagen blir man ju idiot av! Sååå nu har jag bestämt att detta var första och sista gången under det här året som familjen Johanson/Dahl är sjuka!!! ( får väl se om jag får som jag vill..)

Ärligt talat, hur mycket snö finns det? Hur mycket kan det snöa?

Längtar till nästa vecka då jag både ska bli fin i håret och fixa nagarna igen. Mina naglar ser just nu ut som en häxas klor, dock inte svarta. Håret blir nog brunt igen tror jag. Inte jätte mörkt men typ mjölkchoklad brunt kanske. Eller röd/orange? Ja jag vet inte hur jag ska se ut men det blir nog bra hoppas jag.

Hoppas på en dejt med Vickan o Petra innan dom åker till Thailand! Får nog försöka styra upp ngt.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1087459/images/2009/mobilbilder-174_53377560.jpg
En fin bild på korven i somras bjuder jag på idag!


Puss o kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback