Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Bäbis nytt!

Tänker att det kanske faktiskt finns någon mer gravid där ute som läser min blogg just därför att jag är gravid. Kanske skulle ha inlägg då och då som handlar enbart om fisen?
Ja men vi kör på det!
Är nu i vecka 28 (27+1), tycker att dom där uträkningarna är lite konstiga. Vaför säga att man är i vecka 28 när man igentligen är i v.27? Ja ja jag fattert inte men eftersom alla säger sådär så får väl jag också börja med det!
 Har under hela graviditeten haft små delmål att se fram emot.

1: v.7 VUL. Målet: Såklart att få se ett hjärta slå!
2: v.11 Nupp-test. Målet: Att få se att allt såg bra ut och se bäbis i full action!
3: v.14. Målet: Att komma över dom där första 14 veckorna då dom flesta missfallen sker.
4: v.18 UL. Målet: Det "riktiga" ultraljudet där man verkligen ser att det är en liten människa som ligger i magen, och inte alls en rymdvarelse längre!
5: v24 Målet: 80-90% av barnen som föds i denna vecka överlever.
6: V.28. Målet: Dom flesta barn som föds nu klarar sig bra med hjälp av sjukvården och utan större livshotande skador. Det mesta är så gott som färdigutvecklat, förutom lungorna som utvecklas under hela graviditeten.
7: v28---> Målet: Att börja NJUTA av graviditeten och släppa den där oron som jag omedvetet har i bakhuvudet. Att våga börja köpa små kläder till den lille, och faktiskt inse att det här kommer gå bra.

Sagt och gjort. Idag har jag tagit mig föbi både mål 6 och börjat med mål 7.
Har nämligen beställt hem dom här supersnygga kläderna till den supersnygga bäbisen:




Har ju även tidigare fått hem denna:



Eftersom vi inte vet om det är en kille eller tjej (förutom jag som är bombsäker på en pojk) så kanske jag borde köpa saker i neutrala färger, som passar både och? Men icke. Varför skulle tex inte en flicka kunna ha dom gröna byxorna? Allt klär ju en skönhet!

Mitt nästa delmål, nr:8 kommer inte förrän i v. 36. Då får vi nämligen det exakta datumet då vår bäbis kommer till världen(om den inte beslutar sig för att komma innan förstås.) Så nu är det ganska många veckor kvar till nr:8, och under tiden ska jag se till att fisen mår bra därinne. Kommer med små uppdateringar titt som tätt, så håll utkik!

/M/






Permalink Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback