Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Jag blir svett...

Bara av att se på skrotis när han springer fram och tillbaka som en yr höna och leker helikopter. Var får barn all sin energi ifrån, och speciellt när det är såhär varmt? Melvin har alltid varit ett varmblod och han är ju inte kallare nu när han far runt som en tok precis.

Mitt största (nästan) bekymmer när det är såhär varmt är maten. Det finns verkligen ingenting som lockar. Att ställa sig vid spisen nu är pest enligt mig. Men skrotis behöver mat o likaså bäbisen, så det är väl bara att gilla läget.

Mannen min jobbar över idag i vanlig ordning. Började 6 i morse och kommer hem runt 2 i natt om jag har tur. Är sugen på bio kväll. Vill se den nya Beck. Den där nya vampyr filmen hade väl premiär igår också, men eftersom jag inte sett dom två(?) första filmerna känns det kanske lite avigt att börja med trean. Tror nog att jag ska se dom första två. Går dom att hyra? Har ingen koll på´t och är verkligen inget fan av vampyrfilmer, men alla i min närhet verkar helt sålda på filmerna, och även på en viss herre i filmerna så jag känner mig lite utanför när pratet kommer igång.

På tal om något helt annat läste jag att Hultsfreds festivalen är inställd. Först trodde jag att det var ett skämt, men det verkar vara sant. Dom har gått i konkurs?! Vet en viss herre (storebror) som lär vara duktigt förbannad. Han skulle ha spenderat två veckor där om jag inte är helt ute o cyklar.
Måste kännas surt för arrangörerna att det skulle varit 25 års jubileum o allt. Jag har varit på festivalen ett par timmar. Tror det var för två år sedan när Linkin Park skulle spela men ställde i sista stund in. Fick iaf se Takida så pengarna var inte helt bortkastade!
Och på tal om Takida är det en månad kvar tills dom kommer hit. Ja gillart skarpt kan ja lova!!!

När jag ändå är inne i festivalsvängen så är det ju faktiskt inte långt kvar till Visfestivalen drar igång. Tusan va kul man hade när man var fjortis och sprang runt. Kan va trevligt nu med att sätta sig i något av öltälten och glo på folk, men jag tror att jag börjar bli för gammal för´t. Fast någon dag ska ja nog pallra mig ner.

Nu kräver skrotis att jag ska ställa mig vid spisen så det är bara att förbereda sig på att svettas en stund.

Puss o kram

Permalink Livet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: storebror

Storebror är inte arg, men han är väldigt besviken och ledsen över det som hänt. Förslg på vad vi ska göra nu i två veckor mottages tacksamt



Postat av: Malin

Ja hade blivit förbannad! Du kan spendera några dagar hos din syster. I helgen kan du följa med till Linköping. IKEA kallar vettu. Wihooo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback