Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

Lill lördag

Fin väder och det skulle va väldans fint att gå ner på stan framåt kvällen och sätta sig på någon uteservering, och njuta av ett iskallt glas vatten! Någon mer som är sugen?

Nu är det äntligen oficiellt. Vickan är också gravid. Fy tusan vad skoj, o fy tusan va svårt det varit att hålla det hemligt. Men nu behöver ja inte hålla tyst längre. Vilka barnvagnspromenader vi ska ha. Dom ska få en julbäbis så det blir att pulsa i snön (om det kommer någon). Ååå va vi ska fika!

Hade ju som jag skrev besök av små konstiga försäljare härom kvällen. Tre barn i åldrarna 6-9 kanske, ringde på dörren:
Jag- Hej
Barnen- Vill du köpa något?
J- Eh va?
B- Ja vill du köpa något? Har du barn?
J- Ja det har jag men jag vill inte köpa något.
B- Vi har leksaker.
J-Jaha men nej tack mitt barn har redan så många fina leksaker!

Va är det för ett sätt? Dom gick omkring med halvtrasiga skitleksaker i en lika trasig Nettopåse. Gör barn sånt nu för tiden? Går omkring med avdankade leksaker och tigger pengar? Tyckte det var väldigt konstigt och inget som Melvin ska göra i alla fall.

Nu tjatar skrotis hål i huvudet på mig att vi ska äta sockerkaka. Att en sån liten kan tjata så mycket!!!

puss o kram


Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback