Bloggar av mammor och gravida baravaramalin - Lite om mig, lite om oss och lite om allt!

KATASTROF!

Vad roliga ni är! Jag antar att det var detta som fick er så nyfikna i går?! Antal sidvisningar var fyra gånger så många mot vad det brukar vara. Kul ju att ni är så nyfikna! Det är jag också ganska ofta...


I morse vaknade båda mina barn klockan 7!? Det har aldrig hänt kan jag säga. Den stora hosta ihjäl sig (hans egna ord) och den lilla skulle skita. Efter mycket hostande och en ren blöja valde dom att somna om till 9.30. Jag protesterade inte så mycket ska jag erkänna. Fast lite synd är det ju att vi sov hela morgonen eftersom vädret är helt lovley. Man vill ju bara springa ut i det o spy eller något. Jag älskar´t!

Det skedde en smärre katastrof här igår. Skrotis är ganska snubblig och klantig av sig så han brukar slå sig x antal gånger på en dag. Han är ju van vid detta så väldigt sällan blir han ledsen. I går kväll hände just det. Han ramlade ner från stolen och fick ett sår i ljumsken (jag har ingen aning om hur han lyckades för jag var inte i samma rum) som dessutom började blöda. KATASTROF! Ambulans och operation var ju självklart tyckte den skadade, och han sken upp när han sa det. Ungen älskar allt som har med sjukhus och doktorer att göra! Det är ju inte riktigt normalt men ganska så skönt när man väl ska dit. Det är liksom aldrig några sura miner eller tårar, snarare tvärtom. Får han inte en sak av doktorn när besöket är avklarat, då säger han minsann till på skarpen att han faktiskt ska ha en sak. Han är nog van eftersom vi varit ganska så flitiga besökare redan från att han var tre veckor gammal.

Nu tjatar han hål i huvudet på mig att han ska ha datorn och spela på bolibompa webben. Inte på bolibompas hemsida eller bolibompa spelet. Nä, säger man inte just bolibompa webben så får man sig en skaplig kapning...

Puss o kram

Permalink Babbel/Barn Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback